Čína po smrtelné nehodě brzdí masový nástup samořiditelných aut
Březnová tragická havárie vozu Xiaomi SU7, při níž zemřely tři studentky, brzdí čínský sen o samořídících autech.
Vůz jel v asistovaném režimu, zaznamenal uzavřený pruh, varoval řidiče a po převzetí řízení do sekundy narazil do betonové bariéry.
Čínští regulátoři sice nově povolili tamním automobilkám vyšší úroveň automatizace, ale jen ve velmi omezené podobě: z devíti žadatelů prošli zatím dva a jejich aktuální směřování připomíná spíše opatrný test, než masový start.
Beijing Automotive Group a Changan Automobile mohou ve svých městech vypravovat samořiditelné taxíky jen na třech dálničních úsecích. Počítač přitom nesmí měnit jízdní pruh a mimo vybrané úseky musí řídit člověk.
Původní plán začít do konce letoška prodávat samořiditelná auta běžným zákazníkům se tím fakticky rozplývá.
Autorka: ako
Čtěte také: Čínský Projekt Manhattan: Přinese Pekingu čipovou soběstačnost?