Prompt | Reklamy místo odpovědi. Co nového testuje ChatGPT?
ChatGPT začal experimentovat s vkládáním reklamy do svých odpovědí. A tak moderátoři Jonáš Kucharský a Matěj Schneider v novém dílu podcastu Prompt rozebírají, proč za to společnost OpenAI schytává kritiku.
Všichni nějak tušíme, že odpovědi od umělé inteligence musíme brát s notnou dávkou rezervy. Jak byste ale reagovali, kdyby vám váš oblíbený chatbot nabídl místo klasických „halucinací“ podezřelá doporučení různých produktů, mnohdy ani moc nesouvisejících s vaším původním dotazem?
Přesně s tím se v posledních týdnech museli vypořádávat někteří uživatelé ChatGPT. Přes úvodní spekulace, že by mohlo jít o chybu, se brzo ukázalo, že společnost OpenAI, která chatbota provozuje, skutečně experimentuje s vkládáním reklamy do jeho odpovědí.
Mezi uživateli jejich služby to vyvolalo velkou bouři. Dostáváme se od velkých příslibů „superinteligence“, která změní trajektorii lidstva, opět k tomu, co umí Silicon Valley nejlépe – k prodeji vaší pozornosti a reklamy?
Jako vždy se i v dnešním díle loučíme zvrhlým generovaným hudebním bangerem: dozvíte se, jak to zní, když v Polsku potkáte ježka u supermarketu.
Prompt je podcast Voxpotu o umělé inteligenci a otázkách, které ji obklopují. Vedle našeho webu ho můžete odebírat na kanálech Spotify, Apple Podcasts, PocketCasts nebo v libovolné podcastové aplikaci pomocí RSS feedu na platformě Transistor.